FK

 1. Do zakresu działania Referatu Finansowego należy:

1)      przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy,

2)  zapewnienie prawidłowego wykonania budżetu poprzez:

a)      udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,

b)      zapewnienie obsługi finansowo – księgowej i kasowej Urzędu, oraz gminnych szkół podstawowych i gminnego gimnazjum

c)      obsługa płac pracowników oraz prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych i podatków,

d)      przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z   zakresu sprawozdawczości,

e)      prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,

      f)   prowadzenie ksiąg rachunkowych,

                  g) rozliczanie inwentaryzacji ,

a)      przygotowywanie sprawozdań finansowych,

                  i) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz rozliczeń niematerialnych,

                  j)  wymierzanie i pobór podatków oraz opłat lokalnych określonych w odrębnych  

                      przepisach,

       k) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,

                   l) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze 

                        stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi

                        podatkowemu,

                   ł) przygotowywanie projektów aktów administracyjnych dotyczących podatków 

                        i opłat,

                   m) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej 

                        świadczeń pieniężnych,

                   n) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,

       o) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,

        p) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz w sprawach wysokości 

             opłacanych składek na ubezpieczenie społeczne rolników,

        r) wydawanie zaświadczeń o stanie zaległości podatkowych, naliczanie sołtysom

              prowizji za pobór  podatków i opłat,

  s)  przyjmowanie wniosków i przygotowywanie projektów decyzji w sprawie 

        zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego      

       wykorzystywanego do produkcji rolnej,

5) współdziałanie z właściwymi Referatami w zakresie rozliczania finansowego 

    realizowanych inwestycji oraz w zakresie przyjmowania obiektów do użytkowania, a także 

     rozliczenia:

a) opłat z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy i sprzedaży lokali i działek będących  

    własnością Gminy,

b) odszkodowań za drogi przejęte na rzecz Gminy Turośń Kościelna

c) opłat adiacenckich

 

2.  Przy znakowaniu spraw Referat używa symbolu „FK” .

Metryka strony

Udostępniający: Ryszarda Wojszel

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Kondracki

Wprowadzający: Paweł Kondracki

Data wprowadzenia: 2011-06-09

Data modyfikacji: 2011-06-09

Opublikował: Paweł Kondracki

Data publikacji: 2011-06-09